onsdag 7. mai 2014

GERILJABRODERI

Jeg fikk i oppgave om å lage et geriljabroderi. Vis noen lurer på hva det er, så er det en måte å uttrykke seg på. Der du leker med ord og setter et passende motiv til.

GERILJABRODERISTENES NI BUD
1. DU SKAL BRODERE SANNHETEN OM DEG OG DINE VENNER
2. DU SKAL OVERSKJÆRE BRODERIETS HANG TIL NUSSELINGHETENS OG RELIGIONENS KLAMME RØTTER
3. MAN KAN ALDRI BRODERE EN SINNSTILSTAND NEDRIG NOK
4. DU SKAL ALDRI SÅRE DIN NESTE MED MINDRE ENN FEM STING
5.DU SKAL ELSKE OG FORAKTE BRODERITRADISJONEN, MEN HATE OG BEUNDRE DEN HUSLIGE FLIDEN
6. DU SKAL ALDRI BRODERE PREFABRIKKERTE KIT
7. UNNGÅ ALDRI Å UTBRODERE SKANDALER
8. DU SKAL ALDRI ANGRE
9. DU SKAL SORGLØST KUNNE BRENNE DITT BRODERI, MEN GLADELIG TA VARE PÅ RAMMEN.

Jeg begynte smått med å sy noen sting på ett stoff. Jeg prøvde meg på ulike sting som f.eks. korssting, attersting, knapphullsting, franske knuter og kjedesting. Dette er noen av stingene jeg prøvde meg på. Jeg prøvde også og lage mine egne sting. Når jeg var ferdig med det måtte jeg prøvde og finne ut hva jeg skulle brodere på mitt stoff. Jeg prøvde meg ut på et stoff og skrev ''get fat''. Da fikk jeg litt hjelp av en venninne om hva jeg kunne skrive mer. Hun sa ''Get fat, get famous'' Og det ble det. Jeg prøvde og finne et motiv som kunne passe til denne sammenhengen. Jeg valgte da og brodere en overvektig person med en krone på (som ligner mer på en hatt).











EGENVURDERING
Jeg var veldig fornøyd med denne oppgaven vi fikk, fordi jeg liker håndarbeid. Jeg har brodert før så dette følte jeg at jeg kunne. Jeg ble ganske fornøyd med broderiet mitt, fordi det har et passende motiv sammen med ordene. Som sagt begynte jeg med at jeg broderte ''get fat'' og det ble ''get fat, get famous'' Og et overvektig mann med krone. Noe som var veldig utfordrerne var og finne ut hvordan man lager franske knuter, men når man får taket på hvordan de lages er det ganske enkel å fortsette.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar